Przypominamy, iż zgodnie z Art. 10. Ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej, Przedsiębiorstwa społeczne mają obowiązek sporządzania rocznego sprawozdania!!!

1. Przedsiębiorstwo społeczne sporządza roczne sprawozdanie i przekazuje je w formie elektronicznej wojewodzie właściwemu ze względu na siedzibę przedsiębiorstwa społecznego w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku, za który jest składane to sprawozdanie.

2. Roczne sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) informacje dotyczące przedsiębiorstwa społecznego:
a) nazwę i formę prawną,
b) adres siedziby oraz dane kontaktowe,
c) NIP, numer identyfikacyjny REGON oraz numer w Krajowym Rejestrze Sądowym, innej ewidencji lub innym rejestrze;

2) szczegółowe informacje o:
a) podjętych działaniach dotyczących reintegracji społecznej i zawodowej osób zatrudnionych wraz z osiągniętymi efektami,
b) zatrudnieniu, z uwzględnieniem warunków, o których mowa w art. 5 minimalne zatrudnienie w przedsiębiorstwie społecznym ust. 2,
c) korzystaniu z instrumentów wsparcia, o których mowa w art. 21 finansowanie ze środków Funduszu Pracy części wynagrodzenia odpowiadającej składce należnej od zatrudnionego na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i chorobowe oraz części kosztów osobowych pracodawcy, art. 22 formy wsparcia udzielane przedsiębiorstwu społecznemu i art. 24 dofinansowanie do oprocentowania zaciągniętych kredytów bankowych i w spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych–26.

3. Roczne sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, przedsiębiorstwo społeczne sporządza:

1) pierwszy raz za rok kalendarzowy, w którym uzyskało status przedsiębiorstwa społecznego;

2) ostatni raz za rok kalendarzowy, w którym utraciło status przedsiębiorstwa społecznego.

Za złożenie sprawozdania uznaje się przesłanie wypełnionego formularza do odpowiedniego urzędu wojewódzkiego. Sprawozdanie do uzupełnienia w wersji elektronicznej dostępne jest w Centralnej Aplikacji Statystycznej (CAS) – pod adresem: https://cas.mpips.gov.pl:8443/CAS/signin.do

Jeżeli PS nie posiada konta w CAS, należy złożyć wypełnić wniosek rejestracyjny dostępny pod adresem: http://cas.mpips.gov.pl/ Instrukcja do rejestracji w CAS: http://cas.mpips.gov.pl/RJU-pomoc/pomoc/index.html?rejestracja_uzytkownikow.htm

Właściwy wojewoda akceptuje złożone wnioski rejestracyjne w CAS, nadając tym samym uprawnienia nowym jednostkom. Sprawozdanie roczne PS w CAS dostępne jest w dziale „sprawozdania resortowe”.

Składając pierwsze sprawozdanie należy brać pod uwagę okres funkcjonowania przedsiębiorstwa społecznego od momentu nadania statusu do końca roku, za który składane jest sprawozdanie, nawet jeśli okres ten wynosi kilka dni.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress